

Al geruime tijd, voordat ik met Rifra-Instructions ben gestart, ben ik 2003 in contact gekomen met Weber Rescue Systems uit Duitsland. Jaarlijks organiseren zij de Rescue days. Een evenement dat door deelnemers vanuit de hele wereld wordt bezocht. In 2003 en 2004 ben ik zelf deelnemer geweest. Vanaf dat moment tot aan 2009 heb ik mij bezig kunnen houden met het begeleiden van de Nederlandse deelnemers, die vertrokken naar Duitsland om deel te nemen. In 2009 ben ik begonnen als instructeur voor Weber Rescue Sytems. Ik ben gestart op het station "Auto op Barrière", een station waar ik op de dag van vandaag nog steeds een invulling aan geef. Naast dit station doe ik sinds een jaar of drie ook de "Kettingredding", een redmethode uit Scandinavië. Een goed alternatief voor als er niet met bestaande redgereedschappen gewerkt kan worden.
Inmiddels vinden deze Rescue Days nu ook wereldwijd plaats.
Weber Rescue Systems biedt mij ook de mogelijkheid om bij te blijven op het gebied van de Technische Hulpverlening. Menig maal per jaar reis ik af naar Duitsland om daar een bijscholing te volgen. Deze vinden plaats bij de wel bekende autofabrikanten in Duitsland, Mercedes Benz, Opel, Audi Porsche en Volkswagen. Hier zie ik hoe de materialen bij deze auto's veranderen en hoe zij reageren op de redgereedschappen. Ik krijg ook de gelegenheid om de bekende inzettechnieken uit te oefenen op deze nieuwe auto's. De veranderingen van de materialen en constructies laten toe of deze wel of niet werken en of dat er aanpassingen vereist zijn om zo toch je doel te halen.
Naast alle veranderingen in de auto-industrie krijg ik ook de veranderingen mee op het gebied van de redgereedschappen.
Door deze samenwerking is er een groot netwerk ontstaan met andere instructeurs die ook invulling geven op de Rescue Days. Menig maal heb ik met deze instructeurs contact om de veranderingen in de Hulpverlening te bespreken.
